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Fette Explosionen = CHECKOh, unterschätz' das nicht. Das Trefferfeedback fühlt sich bei Headshots zum Teil derart wuchtig und blutig an, das ich jedes Mal das Gefühl hatte, dem Typen den kompletten Schädel zerfetzt zu haben mit Robocops großkalibriger Waffe. Die Gegner werfen während der Feuergefechte auch gerne mal mit Granaten und wenn man sie rechtzeitig vorher mit einem Schuss erwischt, lassen sie die entsicherte Granate dann fallen und werden selber davon getötet und bekommen dabei auch Arme oder Beine abgerissen, die dann auch da rumliegen (bei einem Typen waren nur noch Kopf und Torso übrig).
Und unser lieber C4rter hatte auf Steam einen Screenshot aus dem Demo gepostet, wo man einen Gegner mit buchstäblich zerballerter Visage sehen kann (und guck' dir die fetten Einschusslöcher an). Es ist jetzt keine SCHLACHTPLATTE, wie Blut und Eingeweide nur so spritzen, falls du dir das erhofft hattest, aber brutal genug, um den Filmen Ehre zu machen, ist das Spiel allemal.
Edit: Lade gerade ein 3,1 GB großes Patch für das Demo runter. Mal gucken, ob das jetzt die Performanceprobleme behebt.
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DAS dachte ich auch zuerst einige Zeit in der Demo.Mir erscheinen die gezeigten Szenen auch recht spaßig. Allerdings hätte ich mir da mehr Gore gewünscht. Ist ja im Endeffekt nur ein bisschen blut.
Sound und visuelles Feedback wirkt in der Tat immer so, aber ich dachte auch erst mal da wäre gar nichts passiert bis auf Blutsptizer und den deftigen Sound.Oh, unterschätz' das nicht. Das Trefferfeedback fühlt sich bei Headshots zum Teil derart wuchtig und blutig an, das ich jedes Mal das Gefühl hatte, dem Typen den kompletten Schädel zerfetzt zu haben mit Robocops großkalibriger Waffe.
Den wollte ich jetzt auch posten.Und unser lieber C4rter hatte auf Steam einen Screenshot aus dem Demo gepostet, wo man einen Gegner mit buchstäblich zerballerter Visage sehen kann (und guck' dir die fetten Einschusslöcher an).
Geht in die richtige Richtung ja.Es ist jetzt keine SCHLACHTPLATTE, wo Blut und Eingeweide nur so spritzen, falls du dir das erhofft hattest, aber brutal genug, um den Filmen Ehre zu machen, ist das Spiel allemal.
Wurde ja auch Zeit das wir das Niveau hier mal wieder etwas anhebenContenance, meine Herren! Wir steuern gerade kurzerhand auf die Schnittberichte-Kommentarspalte zu.![]()
Mir erscheinen die gezeigten Szenen auch recht spaßig. Allerdings hätte ich mir da mehr Gore gewünscht. Ist ja im Endeffekt nur ein bisschen blut.
RoboCop: Rogue City is the video game equivalent of a B movie in the best way, with the look and over-the-top action to capture the essence of the series.
Teyon blends bloody linear shootouts with light open world action for an entertaining, if unadventurous, RoboCop experience.
RoboCop: Rogue City feels outdated at its core, but this actually works in its favour. With no pretensions that it's offering something revolutionary, the game focuses on delivering big dumb action scenes interspersed with engaging detective work. It has an engaging story and well-written dialogue, all wrapped in a package that shows clear love for the source material.
RoboCop Rogue City's level of emersion is impressive, and the mechanics like crouching that it removes from the modern FPS formula don't feel missed in the one-man-army, high-octane firefights that make up the core of the game.
Just like RoboCop himself, Rogue City is only human, but it's still pretty great. With an intriguing narrative and stellar side missions, exploring Old Detroit is a real treat. Gunplay feels heavy, and engaging your friends and opponents with words as well as bullets is satisfying. In a year filled with blockbusters, this is a cult classic.
From the moment you fire up Robocop: Rogue City and see his cruiser's bumper scrape up the ramp, it is clear who the game is for - if you're a fan of the 1980s classic you're in for a treat. Otherwise, the poor performance and uninspired gameplay make it hard to recommend the game to someone who isn't already a fan of OCP's finest. One thing you can't take away from Teyon is they have delivered a true-to-the-film Robocop experience, but whether you'd buy that for a dollar is up to you.
A surprisingly competent attempt at making a lost sequel to the movies, with some excellent action and ambitious but flawed storytelling.
Teyon set out to make a damn authentic and utterly enjoyable RoboCop game to a reasonable scale and budget and it absolutely delivered. I can't honestly say that it's one of the best games of the year, but it might truly be the one that I've had the most fun with from beginning to end.
Every chapter of RoboCop: Rogue City gives players something interesting to do, an unexpected encounter to resolve, or a sly reference to decipher. The result is a great game that accomplishes everything an adaptation could wish for, breathing new life into its source material and setting a new high bar for the franchise.
Robocop: Rogue City is an argument that not only can licensing IP work well in smaller-scale games, but given the right combination of creativity and focus a more dormant IP can be especially effective. A property like Robocop does not have a clear position in pop culture right now, beyond the obvious late-80's movie nostalgia. But the team at Teyon, with a combination of awareness and sincerity, definitely found one. I had so much fun blasting through waves of jabronis and laughing at Robocop's earnest policing antics. In a crowded year like 2023, Rogue City is an unexpected gem.
RoboCop: Rogue City is the sequel to RoboCop 2 we wish we had. The developer's adherence to the source material is to be commended. Never did I think that the game was something only fans could enjoy. The action is thrilling while the side quests serve as a nice distraction from non-stop shooting. Sadly, minor performance issues and visual bugs hinder this title from ascending the ranks even further. There's also the developer's conscious choice of reusing characters for background characters. But despite the shortcomings, Rogue City is a game I highly recommend as it goes above and beyond the call of duty.
While RoboCop: Rogue City has fun and engaging combat, where the game truly shines is in its interactivity between characters and detective work.
RoboCop: Rogue City plays and feels like a finely tuned AA game. It is about as close as a game can get to translating the famous cyborg cop to video games, thanks to the mixture of great RPG features, 80's cheesy story tropes, and unique detective mechanics. While there are issues such as visual bugs and slow traversal in some areas, they don't outshine the positives that make the game something that fans of the original films and newcomers should absolutely dive into.
Even if Rogue City had started to rust a little towards the end of its lengthy campaign, its surprisingly in-depth shooting and roleplaying mechanics, love of the source material, and keen understanding of what makes RoboCop so great in the first place has made it one of the biggest surprises of 2023 for me. In a year full of absolute bangers, make sure you spend some time in Detroit.
Robocop: Rogue City certainly looks the part, but beware of this gleaming, shiny, polished graphical exterior; it hides mechanical insides that are rust-riddled and broken. Dead or alive, this game definitely shouldn't be coming with you.
With a fantastic blend of 80s/90s action and storytelling, RoboCop: Rogue City raises the bar for what a RoboCop game can be, while delivering an unforgettable gaming experience in the dystopian city of Detroit.
RoboCop: Rogue City is a game dripping with love and appreciation of the source material, made by RoboCop fans, for RoboCop fans. But frustrating late game combat and clumsily resolved story beats raise questions of whether it's for everyone else, too.
RoboCop: Rogue City is a fantastic title that does the IP justice. Being able to play as the titular character feels satisfying as he's essentially a walking tank with weight behind every punch and throw. The RPG elements not only let you customize RoboCop's abilities but provide some narrative decision-making opportunities as well. Fighting for a crime-ridden Detroit with its fantastic visuals consistent with fims' art direction further helps with the fantasy, and this is definitely a must-play for fans of the forgotten character.
Robocop: Rogue City is a 7, but it's a really fun 7. It knows what it is, and it sticks to that no matter what. The writing isn't the best, and some of the characters look straight out of a $3 steam simulator title. Still I had a ton of fun beating this one over the course of a day and a half so if you love the series it's well worth checking out.
Ich mag ihn eigentlich sehr gerne, aber ich bin mittlerweile auch nicht immer sicher, wie ernst ich Reviews zu neuen Spielen nehmen kann.Der übertreibt ja in letzter Zeit immer mal wieder gerne, bin gespannt.
Ja, das ist eklig. Hatte auch quasi sofort auf Performance umgeschaltet. Selbst da gibt‘s noch ein paar fiese Ruckler und generell ziemlich inkonsistente Framerate.Erstes Level gespielt und ich liebe das Gunplay. So schön wuchtig und blutig und optisch sieht das auch alles ganz schick aus.
Aber ich warte auf ein Patch bis ich weiter spiele (spiele auf der PS5)
In den Cutscenes gibt es ein komichen bug. Wenn es in der Cutscene ein Schnitt gibt, dann sehen die Charaktermodelle für eine Millisekunde so aus,
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Das nervt extrem. Ich dachte das es vielleicht nur bei mir so ist, aber ich hab mir auf YouTube Videos von der PS5 Version angeschaut, da ist es auch.
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